Monday 21 January 2013

ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒႏွင့္ ယေန႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရး

‎[ OPINION ]

ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဓိက မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္တြင္ အဓိကက်ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး က႑ အတြက္ အေရးပါၿပီး အေျခခံ အက်ဆံုး အစိုးရအဖြဲ႕ ငယ္မ်ားျဖစ္ေသာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ အခ်က္ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြ႔ျမင္မိသမွ် အႀကံျပဳ လိုပါသည္။

ပထမအခ်က္မွာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒ၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ အမွတ္ (၁) ၏ အခန္း (၄)၊ ပုဒ္မ ၆ တြင္ "ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွဴး ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ႀကီးၾကပ္ေရး အတြက္ ယင္းတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရန္ ဆႏၵရွိေသာ ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာအုပ္စု အတြင္းရွိ အမ်ားၾကည္ညိဳ ေလးစားၿပီး ၾသဇာတိကၠမ ရွိသည့္ ရပ္မိ ရပ္ဖငါးဦးကို ေရြးခ်ယ္၍ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေရး အဖြဲ႕အျဖစ္ ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမွ တာဝန္ေပးအပ္ရမည္" ဟု ရွိပါသည္။

အဆိုပါ ႀကီးၾကပ္ေရး အဖြဲ႕အတြက္ ရပ္မိရပ္ဖ ငါးဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ေပးျခင္းသည္ ေက်းရြာခြဲမ်ားျဖင့္ စုေပါင္းဖြဲ႕စည္းထားျခင္း မရွိေသာ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ား အတြက္ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ ႏိုင္ေသာ္လည္း ရြာေပါင္း ငါးရြာမွ ၁၀ ရြာေက်ာ္အထိ စုေပါင္းဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ား အတြက္ ပါဝင္ေသာ၊ ေက်းရြာအားလံုးကို ကိုယ္စား ျပဳေသာ ႀကီးၾကပ္ေရး အဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရန္ ခက္ခဲႏိုင္သည့္ အျပင္ ပုဒ္မ ၅ ပါ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေကာင္း ေရြးခ်ယ္ရန္ အတြက္ အေကာင္းမြန္ဆံုး ေရြးခ်ယ္မႈ ျဖစ္ရန္ ပို၍ ခက္ခဲမည္ျဖစ္ သည္။

ေက်းရြာအုပ္စု သို႔မဟုတ္ ရပ္ကြက္ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဥကၠ႒ မ်ား ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ယခင္အစိုးရမ်ား လက္ထက္ ေထာက္ပံ့ေၾကး မရရွိဘဲ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရခ်ိန္မွာပင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ လုယက္မႈ မ်ား ႀကံဳေတြ႔ရသည္ျဖစ္ရာ လက္ရွိဥပေဒအရ ေထာက္ပံ့ေၾကးေပး မည္ျဖစ္၍ ယွဥ္ျပိဳင္မႈမ်ား ပို၍ျပင္းထန္မည္ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ပါ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ား ေရြးခ်ယ္မႈ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ေစ ရန္ အဂတိကင္းျပီး ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေစရန္၊ ညီၫြတ္မွ်တေစရန္ ႀကီးၾကပ္သူ ရပ္မိ/ရပ္ဖ ဦးေရကုိ ရပ္ကြက္ခြဲ၊ ရြာခြဲတစ္ခုလွ်င္ ငါးဦးႏႈန္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းသင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳပါသည္။

ဒုတိယအခ်က္ တင္ျပ လိုသည္မွာ အဆိုပါရပ္ကြက္/ေက်းရြာ အုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒအရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစီမံခန္႔ခြဲမႈတို႔တြင္ ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးဦးစီးဌာန၊ စာေရးတို႔ ႏွစ္ဦးသာ ၁၀ အိမ္မွဴးမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္အစိုးရမ်ား လက္ထက္မွ ယခုအခ်ိန္အထိ အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံမႈမ်ားတြင္ ရပ္ကြက္အပိုင္းမ်ား၊ ေက်းရြာ ခြဲမ်ား အလိုက္ ရာအိမ္မွဴးမ်ားႏွင့္ ဥကၠ႒ (အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး) တို႔ ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေက်းရြာခြဲ မ်ားေသာ အုပ္စုမ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေနထိုင္ျခင္း မရွိေသာ ေက်းရြာခြဲမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ စီမံမႈ၊ ဌာနဆိုင္ရာတို႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ စာရင္းဇယား ေကာက္ယူမႈ စေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာ ရာအိမ္မွဴးမ်ား၏ ကူညီမႈ မျဖစ္မေန လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုဥပေဒတြင္ ရာအိမ္မွဴး၏ အခန္းက႑ လံုးဝေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေပ။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး က်န္းမာေရးေၾကာင့္ ေဆးကုသမႈ ခံယူခ်ိန္ ကဲ႔သို႔ ေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ရာအိမ္မွဴးမ်ားက ဧည့္စာရင္း စစ္ရျခင္း၊ အစည္းအေဝး ကိုယ္စား တက္ေရာက္ ေပးရျခင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္႐ံုး၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရျခင္း စေသာ လိုအပ္သည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားတြင္ ေခတၱတာဝန္ယ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းတို႔ အမွန္ တကယ္လိုအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႔လည္း ႀကံဳေတြ႔ေနၾကရသည္။

ရာအိမ္မွဴးမ်ား ေခတၱ တာဝန္ယူခ်ိန္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ေပးအပ္သင့္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။
ဆယ္အိမ္မွဴးတို႔သည္ မူဝါဒအရ ဖြဲ႕စည္းထားခဲ့သည္ မွန္ေသာ္ လည္း လက္ေတြ႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈတြင္ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မ်ား၌ အမ်ားစုမွာ ၄င္းတို႔၏ စားဝတ္ေနေရး ႐ုန္းကန္ေနရသူမ်ား ျဖစ္ျခင္း၊ စိတ္ပါဝင္စားမႈ မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ အမည္ခံ သက္သက္သာ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

ျမန္မာဒီမိုကရက္တိုက္ေဇးရွင္းျဖစ္စဥ္ အတြက္ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ား၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး တစ္ဦးတည္းကသာ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံ ျခင္းထက္ ရပ္ကြက္မွ ၾကည္ညိဳေလးစားၿပီး တင္ေျမႇာက္ထားေသာ ၾသဇာတိကၠမ ရွိသူ ရာအိမ္မွဴးမ်ား၊ ရပ္မိရပ္ဖမ်ားႏွင့္ ရပ္ရြာဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းျခင္း၊ တာဝန္ ဝတၱရားမ်ား ပူးေပါင္းညႇိႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း သည္ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ (Good Government) ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ လက္ထက္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွ ယခုအထိ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနသူ တစ္ဦး အေနႏွင့္ သက္ဆိုင္သူတို႔အား အႀကံျပဳ တင္ျပ အပ္ပါသည္။

ေနစိုး

No comments:

Post a Comment