Wednesday 25 July 2012

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ညီအစ္ကိုေတြပါပဲ



Wednesday, 25 July 2012 11:21 
Written by ေဇ၀င္းေနာင္ 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ဇြန္လ ၉ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၿငိမ္း
ခ်မ္းေရးအတြက္ ဘာသာႀကီးေလးရပ္မႇ ဆုေတာင္းပြဲကို ေတြ႔ရစဥ္
ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ပိုင္းဟာ ကိုဆိုဗိုလို ျဖစ္လာမလားဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို အြန္လိုင္းလူမႈေရး ၀က္ဘ္ဆိုက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မႇာ ေရးသားသူ ကိုေအာင္ဇင္လတ္ဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူၿပီး Weekly Eleven News Journal မႇာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ စိတ္၀င္ စားစရာေကာင္းတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ေဖာ္ျပခဲ့တာျဖစ္ၿပီး Eleven MediaGroup ရဲ႕ အာေဘာ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ နိဒါန္းခ်ီထားခဲ့ပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ထြက္တဲ့ေန႔ (ဇူလိုင္ ၂၃) မႇာ တစ္ေယာက္က ႐ံုးကို ဖုန္းဆက္ပါတယ္။ ကိုဆိုဗိုလို႔ ဘာလို႔ သံုးႏႈန္းရတာလဲ၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာလား၊ ဒီလုိလုပ္လို႔ တရားစြဲခံထားရတာမ်ဳိးေတြရႇိတာ သိတယ္ မဟုတ္လားဆို တာမ်ဳိး ေျပာလာပါတယ္။ သူ႔အမည္ကို ေမးေတာ့ မေျဖပါဘူး။


၂၄ ရက္ေန႔မႇာလည္း ဒီကိစၥကိုပဲ တစ္ေယာက္က ဖုန္းဆက္ပါတယ္။ သူ႔အမည္နဲ႔ ေနရပ္ကို လည္း ေျပာပါ တယ္။ ဗလီဆရာတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။ သူကေတာ့ ကိုဆိုဗိုနဲ႔ ခိုင္းႏႈိင္းတာမ်ဳိးကို မႀကိဳက္ တဲ့အေၾကာင္း၊ မြတ္စလင္ညီအစ္ကိုေတြမို႔ ကူညီတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးသံုးတာကို မႀကိဳက္တဲ့ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေျပာပါတယ္။ ကိုဆုိဗိုနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အေျခအေနအားလံုး မျခံဳငံုမိတဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ သူထင္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ သူထပ္ေျပာတာက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ေျပာတာကို လက္ခံတဲ့အေၾကာင္း၊ သူဟာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ျဖစ္သလို ျမန္မာႏုိင္ငံသား ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းပါ။ ႐ိုဟင္ဂ်ာဘက္ကနာလို႔ ေျပာတာမဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ေျဖရႇင္းဖို႔ လိုတယ္ဆို ရင္ေတာင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သားျဖစ္လုိ႔ ႏုိင္ငံဘက္ကပဲ ရပ္တည္မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကိုပါ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ကိစၥဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သြားကူညီၾကမႇာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြက ရခိုင္ အေရးကိစၥ ျဖစ္တဲ့အခါမႇမဟုတ္ ဒုကၡေရာက္တဲ့အခါဆို အားလံုးပဲ အတူတူသြားကူညီၾကပါတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။

ပထမတစ္ေယာက္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ဟုတ္ မဟုတ္ေျပာ မသြားခဲ့သလို ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့သေဘာ မ်ဳိး ေျပာသြားခဲ့ေပမဲ့ ဒုတိယတစ္ေယာက္ ေျပာသြားတာေတာ့  လက္ခံႏုိင္စရာပါ။ သူမႏႇစ္သက္တာကို မႏႇစ္သက္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔ရပ္တည္ခ်က္ကို ရႇင္းရႇင္းလင္းလင္း ေျပာ သြားတာပါ။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးမႇာ မိမိ ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာ အမႇန္ေျပာရဲၿပီး သူ႔အသံကို  ရႇင္းရႇင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပရဲတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္တစ္ဦးရဲ႕ အသံကိုၾကားရတာ ၀မ္းသာမိပါတယ္။

အဲဒီမႇာ စဥ္းစားမိတာက ႏုိင္ငံသားဆိုတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမႇာ ဟုိးယခင္ကတည္းက ေနၾကတဲ့ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြ ရႇိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထဲမႇာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ မက်ေရာက္မီက တည္းက အေျခခ်ခဲ့သူေတြဟာ ႏုိင္ငံသားေတြပါပဲ။ ၁၉၈၂ ခုႏႇစ္ ႏုိင္ငံသား ဥပေဒအရ ၁၉၄၈ ခုႏႇစ္မတိုင္ မီ ေရာက္ရႇိသူ မိဘႏႇစ္ပါးက ေမြးတဲ့ တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြဟာလည္း သမၼတႀကီးေျပာသလို ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ သတ္မႇတ္ရမႇာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ အိႏၵိယတိုက္မႀကီးက ဆင္းသက္လာၾကသူေတြ၊ တ႐ုတ္ ျပည္မႀကီးက ဆင္း သက္လာၾကသူေတြထဲ ကေန ႏိုင္ငံသားျဖစ္သူေတြ ရိႇလာၾကတာပါပဲ။ အနည္းဆံုး ႏႇစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ႏႇစ္ ၇၀ နီးပါး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အဘိုး အဘြား၊ အေဖ အေမေတြနဲ႔အတူ ဒုကၡခံလာၾကတဲ့ မ်ဳိးဆက္က ေမြးလာၾကတဲ့ သူေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ တစ္ႏုိင္ငံတည္းသားေတြပါပဲ။
သမုိင္း အရၾကည့္ရင္လည္း  အနီးစပ္ဆံုး ကိုလိုနီေခတ္ေႏႇာင္းပိုင္းနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦးမႇာဆုိရင္ တက သကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဦးရာရႇစ္၊ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးရာဇတ္၊ သမုိင္းပညာရႇင္ ဗိုလ္မႇဴးဘရႇင္တို႔လို ႏုိင္ငံကိုအက်ဳိးျပဳေပးခဲ့တဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ ရႇိခဲ့ပါတယ္။

တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားေတြမႇာဆိုရင္လည္း  ျမန္မာ့သမုိင္းကို တူးဆြရာမႇာ ကူညီေပးခဲ့တဲ့ ေက်ာက္စာ၀န္ေတာ္ စိန္ခို၊ ျမန္မာစာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးထင္ဖတ္ (ေမာင္ထင္) အစရႇိသျဖင့္ေပါ့။ အိႏၵိယႏြယ္ ဖြားေတြမႇာဆိုရင္ ေနာက္ပိုင္းလြတ္ လပ္ေရးေခတ္အထိ ထင္ရႇားခဲ့တဲ့ ဖုိ႔တ္ ေဂၚရခါးတပ္ရင္းက စစ္ သည္ေတြ၊ ေအာင္ဆန္းသူရိယဘြဲ႔ရ ဆပ္ဗဟာဒူး႐ိုင္း၊ ျမန္မာ့လက္ေရြးစင္ ေဘာလံုးအေက်ာ္အေမာ္ ဗဟာဒူးတို႔လို ႏုိင္ငံအတြက္ အသက္စြန္႔ခဲ့သူေတြ၊ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ခဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါဟာ အနီးကပ္ဆံုး သမုိင္းေနာက္ခံပါ။

ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္နယ္မႇာ ေနတုန္းက ေဘးအိမ္က တ႐ုတ္လင္မယားဟာ လူရည္ခြၽန္ေတြပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ အေဖသူငယ္ခ်င္း တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြား ႏႇစ္ဦးဆိုလည္း ဒီလိုပါပဲ။ သူတို႔ေတြဟာ ဆရာ၀န္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရႇိေပမဲ့ ျဖစ္ခြင့္မရခဲ့ၾကဘူး။ အဲဒီေခတ္အခါက အေျခအေနအရပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ျခားေသာ အေဖ့မိတ္ေဆြ တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားတစ္ဦးရဲ႕ သမီး၊ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ႐ြယ္တူမိန္းကေလးဆုိရင္ အခု အခါမႇာ ဆရာ၀န္ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရးအတိုင္း ေတာ္ ရင္ ေတာ္သလို အသက္ေမြးခြင့္ ရခဲ့တာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ ဆရာတစ္ေယာက္၊ ျမန္မာစာပါေမာကၡ၊ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ (အိႏၵိယႏြယ္ဖြားလုိ႔ ထင္ပါတယ္)ဆိုရင္ စာသင္စာျပ အင္မတန္ေကာင္းသလို တပည့္မ်ားအေပၚ အင္မတန္ေမတၲာထားတဲ့သူပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ခင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမႇာလည္း တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားေတြ၊ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြ ရႇိတာပါပဲ။ ဆိုးတူ ေကာင္းဘက္ေတြပါ။

ျခံဳေျပာရရင္ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ကစလို႔ ဒီကေန႔အထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြနဲ႔ ဆိုးတူေကာင္း ဘက္ ေန လာၾကတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္ေနၾကတဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြ၊ တ႐ုတ္ႏြယ္ ဖြားေတြ ရႇိတယ္ဆိုတာ မၿငင္းႏုိင္တဲ့အခ်က္ ဆိုတာပါ။

ဒီအေျခအေနနဲ႔ မေရာေထြးေစခ်င္တဲ့ ကိစၥေတြကိုေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ပထမဆံုးက လူမ်ဳိးေရးကိစၥ။

ထိုင္းႏိုင္ငံမႇာဆိုရင္ ယခင္ကတည္းကရႇိၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံသား ျဖစ္ခြင့္ရေနၾကတဲ့ ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြ၊ မြန္တိုင္းရင္းသားေတြ ရႇိပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံမႇာေနထုိင္ၾကတဲ့  လူနည္းစု တုိင္းရင္းသားစာရင္းလည္း ၀င္ပါ တယ္။ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ၿပီး ထုိင္းဘက္ကို တိမ္းေရႇာင္ခဲ့ၾက ရတဲ့ ကရင္မ်ား၊ မြန္မ်ားကိုေတာ့ ထုိင္းက ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ပဲ သတ္မႇတ္ပါတယ္။

 ေနာက္မႇ၀င္လာသူကိုေတာ့ သူတို႔ လက္ခံမႇာ မဟုတ္ပါဘူး။ (ဒုကၡသည္ ျဖစ္ေနၾကရရႇာတဲ့ တုိင္းရင္း သားေတြကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံ ျပန္ေခၚၾကရမႇာပါ) ဆိုလိုတာက ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမႇာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ တုိင္းရင္းသားစာရင္း ၀င္မယ္။ ေရႇးကတည္းက ေနခဲ့ၾကလို႔ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ၾကသူေတြလည္း ရႇိမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ဒီလူမ်ဳိးေတြ ထုိင္းႏုိင္ငံထဲမႇာ ဟိုးယခင္ကတည္းက ရႇိခဲ့တာေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံထဲေနာက္မႇ ထပ္၀င္ လာတဲ့ ဒီလူမ်ဳိးမႇန္သမွ်ကို ထုိင္းႏုိင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံရမယ္လို႔ ေျပာလုိ႔ မရဘူးဆိုတာပါပဲ။ မူရင္း မိခင္ႏုိင္ငံကပဲ ျပန္လက္ခံရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘာသာေရးပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစု ေနထုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္ေပမဲ့ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားလည္း လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ရႇိတဲ့ ႏုိင္ငံပါ။ လူမ်ားစုျဖစ္လို႔ ဗုဒၶဘာသာ သမၼတႏုိင္ငံလုိ႔ အမည္တပ္မထားပါ ဘူး။ ျမန္ မာႏိုင္ငံမႇာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ေရႇးပေ၀သဏီကတည္းက ေနထုိင္ ခဲ့ၾကတယ္။

ဗုဒၶဘာသာလူမ်ားစု ႏုိင္ငံျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းကာလမႇာမႇ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း ၀င္လာတဲ့သူေတြ ကိုပါ ဘာသာတူရင္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္တယ္လို႔ လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ လုပ္လည္း မလုပ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုပါပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ ေရႇးယခင္ကတည္းက ေနထုိင္ခဲ့ၾကတဲ့ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ား ရႇိၾကတယ္။ အဲဒီ သူေတြဟာ ႏုိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရႇးယခင္ကတည္းက အဲဒီလို အေျခခ်သူေတြရႇိခဲ့ လို႔ ေနာက္မႇ လာတဲ့ဘာသာတူ သူဟာလည္း ႏုိင္ငံသားျဖစ္တယ္လို႔ေတာ့ လုပ္လို႔မရပါ ဘူး။ ႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ ဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့  နယ္ေျမပိုင္ဆုိင္မႈနဲ႔ အေျခခ်ခဲ့မႈပါ။

ျမန္မာမင္းမ်ား ေခတ္ေကာင္းစဥ္က အေနာက္ဘက္မႇာ အာသံ၊ မဏိပူရ၊ အေရႇ႕ဘက္မႇာ လင္းဇင္း၊ ဇင္းမယ္၊ အယုဒၶယအထိ သိမ္းပိုက္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ရခိုင္မင္းမ်ား အားေကာင္းစဥ္ကလည္း အာသံ၊ မဏိပူရဘက္အထိ ၀င္ေရာက္သိမ္းပိုက္ႏုိင္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီနယ္ေတြဟာ ျမန္မာပိုင္၊ ရခိုင္ပိုင္နယ္ေတြလို႔ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ အဲဒီလိုေျပာရင္ အဂၤလိပ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ဘာေျပာမလဲ၊ ဂ်ပန္ကေရာ။
ဒီအထဲ မႇာပဲ ထပ္ရႇင္းရမဲ့ ေနာက္တစ္ခ်က္ ေရႇးယခင္ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ေနရာေပၚ မူတည္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ မရမာႀကီးတုိင္းရင္းသားေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ ဥပမာေပးခ်င္ပါတယ္။ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြထဲမႇာ မရမာႀကီး တုိင္းရင္းသားေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္မႇာလည္း မရမာ ႀကီးကို ဒုတိယအႀကီးဆံုး လူနည္းစု လူမ်ဳိးအျဖစ္ သတ္မႇတ္ထားပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္ေနတဲ့ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြ၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာ၀င္ေတြ၊ တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားေတြအားလံုးဟာလည္း ျမန္မာ့ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့ ကိစၥေတြမႇာ အျခားေသာ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔အတူ ကိုယ္ေနထုိင္ရာ၊ ကိုယ္ႀကီးျပင္ရာ၊ ကိုယ္ရႇင္သန္ရာ ႏုိင္ငံအတြက္ ရပ္တည္ပါ၀င္ၾကဖို႔ ေမတၲာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္ ... . .

ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမႇာရႇိတဲ့ မရမာႀကီးတုိင္းရင္းသားဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား၊ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္မႇာရႇိတဲ့ မရမာႀကီး တုိင္းရင္းသားဟာ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္ႏိုင္ငံသားပါ။ ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္ ႏုိင္ငံသား မရမာႀကီးတုိင္းရင္း သားဟာ ျမန္ မာႏုိင္ငံမႇာ လာေန႐ံုနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသား မျဖစ္သလို ျမန္မာႏုိင္ငံသား မရမာႀကီး တုိင္းရင္းသားက ဘဂၤ လားေဒ့ရႇ္ သြားေနရင္လည္း ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္ႏုိင္ငံသား မျဖစ္ပါဘူး။

ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တဲ့ တစ္ ခ်က္က ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ရပ္ တည္ခ်က္ပါ။
လက္ရႇိ ေဒသတြင္းမႇာဆို ရင္ ႏုိင္ငံအမ်ားအျပားနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္တဲ့ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္အေရးနဲ႔ ဥပမာေပး ခ်င္ပါတယ္။ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္လို႔ အမ်ားက သိထားေတာ့ ဒီပင္လယ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ကို ပိုင္တယ္လို႔ တ႐ုတ္အစိုးရက ရပ္တည္ပါတယ္။ အခုအျငင္းပြားေနတဲ့ သယံဇာတေတြ ရႇိတယ္ဆုိတဲ့ေနရာက တ႐ုတ္ရဲ႕ ပင္လယ္ထဲ အစြန္းအထြက္ဆံုး ကမ္း႐ိုးတန္းအစြန္းက တုိင္းမယ္ဆိုရင္ေတာင္ သူနဲ႔ အျငင္းပြားေနတဲ့ ဖိလစ္ ပိုင္၊ ဗီယက္နမ္၊ စင္ကာပူ၊ ဘ႐ူႏုိင္းတို႔ရဲ႕ ကမ္း႐ိုးတန္းကေနတိုင္းတာေလာက္ မနီးပါဘူး။ ဒီကိစၥမႇာ ဘယ္သူ ပိုင္သင့္တယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီကိစၥမႇာတ႐ုတ္ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို မေက် နပ္ေတာ့ အျငင္းပြားၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမႇာ တ႐ုတ္ကို ဆႏၵျပၾကပါတယ္။ အဲဒီ ဆႏၵျပၾကတဲ့သူေတြထဲမႇာ တ႐ုတ္ လူမ်ဳိးေတြပါ ပါတယ္။ စင္ကာပူ၊ ဗီယက္နမ္၊ ဖိလစ္ပိုင္တို႔လို ႏိုင္ငံေတြမႇာ တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားေတြ၊ တ႐ုတ္နဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ သမုိင္းေနာက္ခံအရ အတြင္းက်က်ကို ဆက္စပ္ပတ္သက္မႈ ရႇိခဲ့ၾကသူေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သူတို႔ဟာ ျပည္ႀကီးက သူတုိ႔မ်ဳိးႏြယ္ေတြ၊ ဆက္ႏႊယ္သူေတြကို ကန္႔ကြက္ေနၾကတာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ျပည္ပ အစိုးရ တစ္ရပ္  ရဲ့မသင့္ေလ်ာ္တဲ့မူ၀ါဒနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈေတြက သူတို႔ေနထုိင္ႀကီးျပင္းရတဲ့သူတုိ႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္ အျခာအာဏာက ထိပါးလာလို႔ ဆႏၵျပၾကတာပါ။ အေျဖက ဒါပါပဲ။

မၾကာေသးမီက ရခုိင္ျပည္နယ္မႇာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥဟာ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္မႈ (sovereignty) ဆုိင္ရာ ျပႆ နာပါပဲ။ လူမ်ဳိးေရးလည္းမဟုတ္ ဘာသာေရးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္ေနတဲ့ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြ၊ တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားေတြရဲ႕ အခြင့္ အေရးအတြက္ အျခားတုိင္းရင္းသားေတြက ကာကြယ္ေပးၾကရပါမယ္။ ထုိ႔အတူပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္ေနတဲ့ အစၥလာမ္ ဘာ သာ၀င္ေတြ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြ၊ တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြားေတြ အားလံုးဟာလည္း ျမန္မာ့အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္မႈ နဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့ကိစၥေတြမႇာ အျခားေသာ တုိင္း ရင္းသားေတြနဲ႔အတူ ကိုယ္ေနထုိင္ရာ၊ ကိုယ္ႀကီးျပင္ရာ၊ ကိုယ္ရႇင္သန္ရာ ႏုိင္ငံအတြက္ ရပ္တည္ပါ၀င္ၾကဖို႔ ေမတၲာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ညီအစ္ ကိုေတြပါပဲ။
-----------------------------------------------------------------------    
(မူရင္း) http://www.news-eleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=14709%3A2012-07-25-04-56-04&catid=78%3A2009-11-13-06-25-17&Itemid=135#.UBC3hJSspiA.facebook

No comments:

Post a Comment